Blog

Michał Masternak

Michał Masternak

Case Study #2 Link building w branży nieruchomości

Cześć! Dzisiaj chcemy opowiedzieć o kolejnej domenie, którą mamy przyjemność rozwijać od ponad roku. Nasz klient realizuje usługi związane z rynkiem nieruchomości w kilku największych miastach w Polsce, a najważniejszą z nich jest oczywiście Warszawa.


Podstawowe informacje


W tym projekcie określiliśmy dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich było wbicie na jak najwyższe pozycje określonej przez klienta grupy słów kluczowych. Dodatkowym celem było zwiększenie ogólnej widoczności serwisu oraz ruchu organicznego.


W momencie rozpoczęcia współpracy serwis był dobrze przygotowany od strony on site. Głównym problemem był skromny profil linkowy, składający się jedynie z 20 domen odsyłających.


Miesięczny budżet dla tego projektu wynosił średnio 450 zł, a kampania jest prowadzona od prawie 14 miesięcy.



Realizacja


Zaczęliśmy od opracowania strategii. Z uwagi na niewielki budżet postanowiliśmy skupić się na frazach typu long tail, aby jak najszybciej zapewnić wzrost ruchu organicznego. Dokonaliśmy małych zmian w strukturze, polegających na dodaniu dedykowanych podstron dla najistotniejszych fraz. W początkowym etapie naszych działań dostarczaliśmy małą ilość linków pochodzących z mieszanych źródeł o bardzo wysokim autorytecie.


Po pierwszych trzech miesiącach prac domena posiadała już znacznie bardziej rozbudowany profil linkowy. Kolejnym krokiem było dostarczenie mocnych linków z portali branżowych oraz popularnych serwisach lokalnych z dużych ruchem.


Takie działania okazały się strzałem w dziesiątkę - domena zaczęła bardzo dynamicznie zyskiwać widoczność, a większość ustalonych na początku fraz znajdowało się już w top 3. Warto podkreślić, że zdobywane linki były kierowane do znacznej liczby podstron, a schemat linkowania zmienialiśmy każdego miesiąca.


Łącznie pozyskaliśmy ponad 350 linków i przygotowaliśmy 30 artykułów o średniej długości 3000 zzs. 


Wyniki


Zacznijmy od efektów jakie osiągnęliśmy w zakresie widoczności oraz ruchu organicznego:



1/03/2019




28/05/2020



Senuto:



Równie dobre okazały się wyniki dla słów kluczowych, które z perspektywy klienta były najważniejsze:



Podsumowanie


Początkowo projekt wydawał się dużym wyzwaniem, głównie z powodu ograniczonego budżetu. Okazało się, że dobrze zaplanowana strategia pozwoliła osiągnąć ponadprzeciętne rezultaty. Mimo niewielkiej ilości linków udało nam się zwiększyć widoczność w top 3 prawie pięciokrotnie. Bardzo dobrym ruchem okazało się skupienie na frazach typu long tail. Takie słowa kluczowe nawet mimo relatywnie niewielkich wolumenów wyszukiwań, potrafią zapewnić bardzo wartościowy ruch. 


Praca nad tym projektem jest dla nas ogromną przyjemnością, bardzo prawdopodobne, że wrócimy jeszcze do niego w tej serii.

Michał Masternak

Michał Masternak

Co-founder w Off-site.pl. Head of (off-site) SEO
Od lat planuję kampanie link buildingowe oraz odpowiadam za ich realizację i efekty. Pracowałem nad wieloma projektami o różnych budżetach. Dowoziłem wyniki dla wielu agencji SEO czy specjalistów w naszym kraju oraz po za nim. Od 2019 roku jestem zaangażowany w rozwój swojego projektu – off-site.pl

Średnia ocena artykułu przez użytkowników: 5/5